Cluj – numarul 2 pe lista…

Ile/ August 26, 2010/ Amintiri, Ganduri, Vacanta/ 0 comments

Se pare ca e din ce in ce mai greu sa ma tin de promisiuni, dar uite ca incerc totusi sa va povestesc azi ce si cum a fost la Cluj.

Drumul de la Sibiu la Cluj trece acum pe celebra autostrada A3, de la Turda la Gilau. Ce sa zic, mie mi-a placut autostrada. Cip este insa de parere ca are prea prea multe dealuri si vai si ca nu asa se face o autostrada. Partea cea mai proasta e oricum ca are doar 42 de km si deci nu mergi mai mult de 20 de minute pe frumusetea de drum.

La Cluj am ajuns pe la pranz, intr-o caldura ingrozitoare. De data asta nu am mai avut noroc sa ne cazam asa de aproape de centru asa ca am luat masina cu noi, dar oricum si pe aici am batut orasul cu piciorul o vreme. La Sibiu parca n-a fost asa de cald, dar in Cluj a fost teribila plimbarea prin atata soare si o vreme n-am avut nici apa.

Am mai fost o zi la Cluj in peregrinarile noastre prin tara din 2007. Recunosc ca atunci m-a impresionat mai mult. Nu stiu de ce anume, dar totul parca mi s-a parut mai grozav atunci.

Ne-am lasat masina intr-o parcare langa Catedrala Catolica si am luat-o la pas spre Teatrul National, Statuia lui Avram Iancu si Catedrala Ortodoxa.

Se pare ca diferenta intre datele construirii celor 2 catedrale este de vreo 500 de ani in favoarea celei catolice, bineinteles.

Dupa ce ne-am plimbat o vreme prin centru am mers si sa mancam undeva pe strada pietonala dintre Piata Unirii si Piata Avram Iancu. Nu mai tin minte cum se chema localul, dar am mancat totusi o pizza buna intr-un loc frumos 🙂

Cand am terminat de mancat am plecat din nou la plimbare si am dat peste aceasta, hmmm, nici nu stiu exact cum sa-i zic, hidosenie sau cam asa ceva

Stiu ca Banca Transilvania are sediul central la Cluj, stiu ca e banca romaneasca, bla, bla, bla… dar de ce trebuiau sa pun cladirea asta a lor tocmai acolo, langa toate celelate cladiri, care in mod evident sunt dintr-o alta poveste??

Ne-am mai plimat o vreme cat ne-au mai dus picioarele si s-a facut seara. A doua zi de dimineata ne-a trezit ploaia, dar pana am mancat si ne-am strans lucrurile a iesit soarele, asa ca am reusit sa ajungem si in Gradina Botanica. Am vazut-o si acum 3 ani, dar si ea parca m-a impresionat mai mult prima data. In turnul cu apa am reusit sa ajung, spre rusinea mea, doar pana la penultimul etaj. Oricum ceva mai bine decat data trecuta, cand nu am urcat deloc.

Pe copaci erau multi melci si picaturile de ploaie inca se mai vedeau pe alocuri. Peisajul superb. Poze n-am facut prea multe pentru ca n-am platit taxa. Serele, erau o parte inchisa, exact ca data trecuta. Inainte sa plecam am vizitat si Muzeul Gradinii Botanice. Destul de frumos, dar foarte, foarte prafuit. Nu cred ca se mutase nici un fir de praf de cel putin 20 de ani.

Inainte sa plecam de tot din Cluj ne-am oprit sa mancam la Hanul Dacilor, unde sincer vorbind am mancat super, super bine!! Si ca tot veni vorba, Iulius Mall-urile de prin toata tara sunt cele mai tari mall-uri :))) In timp ce mancam pe terasa la Han, au aparut niste nori inspaimantatori si a si plouat destul de rau. Nu arata deloc bine situatia, dar noi trebuia sa plec spre Oradea. Am avut noroc ca pana am iesit din Cluj ploaia s-a si oprit.

Clujul este in mod evident un oras ce merita vizitat si unde clar trebuie sa mai mergem pentru ca mereu raman lucruri faine pe care nu apucam sa le vedem.

Pozele toate, toate le gasiti aici.